Sök:

Sökresultat:

2937 Uppsatser om Bedside report - Sida 1 av 196

Skiftrapporteringssystem Bedside Handover : Föräldrar och barns uppfattning av patientrapportering vid sängkanten

Med dagens krav i lagar, författningar, föreskrifter och med patienters samt anhörigas tydliga förväntningar på sjukvården kan informationen och delaktigheten gällande vård, behandling klart förbättras inklusive säkerställas med nya rapporteringssystem. Syftet med denna studie var att undersöka föräldrar och barns uppfattning angående information och delaktighet gällande barnets omvårdnad och behandling under vårdtiden på  barnonkologen på ett universitetssjukhus i centrala Sverige. För att ta reda på detta utfördes en för? och eftermätning med frågeformulär till barn och föräldrar i samband med att ett nytt skiftrapporteringssystem- Bedside Handover implementerades. Inne på patientsalen tillsammans med barn och föräldrar rapporterade avgående sjuksköterska till nästkommande skifts personal enligt en rapporteringsmall.

Kommunikation och omgivande miljö vid bedsiderapportering på postoperativ avdelning : En mikroetnografisk studie

Överrapportering av patientens vård, gäller även för överrapportering postoperativt, är förenat med stora säkerhetsrisker när det gäller kommunikationen En överrapportering bedside på en postoperativ avdelning, i den speciella miljön som råder där, innebär en utmaning för sjuksköterskorna kommunikationsmässigt bland annat genom att de har att inkludera patienten på ett sådant sätt att denne blir delaktig i sin egen vård. Av den anledningen väcktes ett intresse för att undersöka hur en överrapportering bedside på den postoperativa avdelningen kan inkludera patienten. Syftet var att beskriva kommunikation och omgivande miljö vid överrapportering bedside på postoperativ avdelning som ett led i att öka patientsäkerheten. Med detta som grund genomfördes en mikroetnografisk studie i form av 28 semistrukturerade, deltagande observationer vid överrapportering bedside på postoperativ avdelning. Data från observationsprotokoll och fältanteckningar transkriberades och analyserades därefter med innehållsanalys inspirerad av Burnard (1996).

Kommunikation och omgivande miljö vid bedsiderapportering på postoperativ avdelning - En mikroetnografisk studie

Överrapportering av patientens vård, gäller även för överrapportering postoperativt, är förenat med stora säkerhetsrisker när det gäller kommunikationen En överrapportering bedside på en postoperativ avdelning, i den speciella miljön som råder där, innebär en utmaning för sjuksköterskorna kommunikationsmässigt bland annat genom att de har att inkludera patienten på ett sådant sätt att denne blir delaktig i sin egen vård. Av den anledningen väcktes ett intresse för att undersöka hur en överrapportering bedside på den postoperativa avdelningen kan inkludera patienten. Syftet var att beskriva kommunikation och omgivande miljö vid överrapportering bedside på postoperativ avdelning som ett led i att öka patientsäkerheten. Med detta som grund genomfördes en mikroetnografisk studie i form av 28 semistrukturerade, deltagande observationer vid överrapportering bedside på postoperativ avdelning. Data från observationsprotokoll och fältanteckningar transkriberades och analyserades därefter med innehållsanalys inspirerad av Burnard (1996).

Överrapportering mellan sjuksköterskor - Vilka blir konsekvenserna för patienten?

Bakgrunden till litteraturöversikten är att bristande kommunikation mellan vårdpersonal är den vanligasteorsaken till att drygt etthundratusen personer i Sverige årligen drabbas av en vårdskada. Kommunikation ärett centralt moment i vården och innebär överförandet och delandet av information. Verbalkommunikation är mångfasetterad och är en färdighet som sjuksköterskan skall besitta. Fokus förlitteraturöversikten är verbal kommunikation mellan sjuksköterskor i överrapportering av patienter mellanskift. Syftet med litteraturöversikten var att jämföra omvårdnadskonsekvenser av verbal kommunikationmellan sjuksköterskor.

Besides being bedside : Patientsäkerhet vid patientnära läkemedelshantering inom intensivvård

Bakgrund: Patienter inom intensivvården sviktar oftast i flera organsystem. Miljön inom intensivvården är stressfull, högteknologisk och intensivvårdssjuksköterskan måste alltid finnas tillgänglig. Inom intensivvårdssjuksköterskans ansvarsområde ligger läkemedelshantering. Tidigare forskning har visat att frekvensen av feladministrerade läkemedel är högre inom intensivvården än övrig sjukvård, dock saknas det tidigare forskning om läkemedelshantering på vårdsal inom intensivvården.Syfte: Syftet med denna studie är att belysa intensivvårdssjuksköterskors erfarenheter av fördelar och risker med läkemedelshantering på vårdsal.Metod: En fokusgruppsintervju genomfördes på en intensivvårdsavdelning i Mellansverige och en kvalitativ innehållsanalys, inspirerad av Graneheim och Lundman, användes för att analysera materialet.Resultat: Distraktion, trängsel, bristande hygien och ett behov av att visa hänsyn till patienten gjorde att arbetsmiljön inte var optimal. Trots detta var intensivvårdssjuksköterskorna positiva till läkemedelshantering på vårdsal.

Hållbarhetsredovisning i svenska företag: - en kvalitativ studie om drivkrafter och redovisningsmetod

Sustainability reporting in Sweden is a voluntary disclosure action for non-governmental companies. Since 2009 all state-owned companies must however publish a sustainability report according to GRI guidelines and with independent assurance statement. Three different sustainability reporting methods are primarily used: (1) Separate Sustainability Report, (2) Sustainability Report included in the Directors? Report, and (3) Sustainability Report forming part of the Printed Annual Report. The aim of this paper is to explore why some companies choose to publish a sustainability report and identify the motivational factors behind this decision, as well as attain an understanding for companies? choice of reporting method.

Verksamhetsanpassning av IT-baserat finanssystem

If P&C Insurance Company faces a challenge when their treasury system needs a new interface to a software as a service application. They need a suggestion for configuration for how the system and the application can work together. The work presented in this report is a suggestion for how you can make business configuration of an IT-based Treasury System in general. The exact configuration for the case received from If is presented as a separate report, found in Appendix A and is called the If-report. The If-report presents the suggested technical set-up of the configuration.

En jämförande studie av IPv4 och IPv6

The Internet protocol of today has been used for over 20 years. A new version of the protocol has been developed to replace the old one. This is a direct result due to the explosive growth of the usage of the Internet. This follows by new demands which needs new solutions. This report brings up the old protocol IPv4, the new protocol IPv6 and shows what kind of changes that has been developed to meet the users demand.The report brings up two important aspects; internet security and mobility.

Eleiko 360°

This report will present athesis on behalf of Eleiko Sports AB and carried out by two students at the InnovationEngineering (University of Halmstad). In this report the project participants willdescribe the project background along with the current product issues andneeds. A clear structure for participants, stakeholders and information flowbetween these parts will be included in this report so that you can clearly seethe areas of responsibility. The report includes a timetable which the grouphas worked along and also methods used. In the development process you will beable to read about how the students in an interdisciplinary way have used themethods and come up with an entirely new product.

En studie kring rapportering av near-misses.

The construction business is one of the most accident prone businesses in Sweden. In order to make it safer it?s vital that all employees of a company report all accidents and incidents that occur. This report intends through qualitative interviews, to analyze the knowledge and attitude towards incident reporting among the employees of the Swedish construction contractor JM.The goal of the thesis work is to hopefully contribute to an increase of employees? awareness on those issues.

Mätstation för rullmotstånd i massiva gummihjul

        This is a report that describes the entire process of design of a measuring station for rolling resistance. The report is structured with elements of Fredy Olsson's method.The report also includes a brief presentation of HGF, the company that will manufacture the machine. Requirements and preferences are set up and used in a weighting of criteria by which product suggestions are based. These suggestions are used in the evaluation to produce a final draft product. Solutions to major functions are produced by criteria?s. Component selection for all components is performed, a CAD-based model is developed and an economic analysis is set up. FMEA analysis is set up. The report ends with a brief summary, critical review and suggestions for further work..

Analys med effektivitetsbegreppet TAK : En fallstudie på Ericsson i Hudiksvall

        This is a report that describes the entire process of design of a measuring station for rolling resistance. The report is structured with elements of Fredy Olsson's method.The report also includes a brief presentation of HGF, the company that will manufacture the machine. Requirements and preferences are set up and used in a weighting of criteria by which product suggestions are based. These suggestions are used in the evaluation to produce a final draft product. Solutions to major functions are produced by criteria?s. Component selection for all components is performed, a CAD-based model is developed and an economic analysis is set up. FMEA analysis is set up. The report ends with a brief summary, critical review and suggestions for further work..

För barnets bästa? : En kvalitativ undersökning om förskollärare och rektorers tankar kring sin anmälningsskyldighet

We came across the discussion about the so-called duty to report (14 kap 1 § SoL) and we found some previous research, showing that preschool teachers are hesitant to report, and that they want real evidence that children are being mistreated, even though the duty to report clearly states that they have to report as soon as they suspect that a child is being mistreated. Our purpose became to study what tendencies and conditions preschool teachers and principals, placed in the municipalities of Hässleholm and Kristianstad, have to fulfil their duty to report according to the social services act, when there is a well founded suspicion that a child is being mistreated.  We split the purpose into the following research questions:   Do local guidelines about how preschool teachers should act when suspecting that a child is being mistreated exist, and are they being followed? To what degree does the staff has knowledge about these guidelines? How do preschool teachers experience the treatment from colleagues, principals and social welfare officers when they´ve done or wanted to do a report? How do preschool teachers experience the reactions of a report from custodians? We did conversational interviews with two principals, one from the municipality of Hässleholm, and one from the municipality of Kristianstad. We also made focusgroup interviews with the staff, three persons each from one of their respective preschools. Our conclusion is that preschool teachers are unwilling to report mistreatment.

Tillbudsrapportering inom JM : En analys av förbättringsarbetet

The construction business is one of the most accident prone businesses in Sweden. In order to make it safer it?s vital that all employees of a company report all accidents and incidents that occur. This report intends through qualitative interviews, to analyze the knowledge and attitude towards incident reporting among the employees of the Swedish construction contractor JM.The goal of the thesis work is to hopefully contribute to an increase of employees? awareness on those issues.

Konstruktion av värmeelement

This report aims to describing the work behind the development of a masonry heater.The masonry heater is developed in collaboration with the company Transient Design KB that is a product development company located in Alingsås. The company sees a possibility to cover a market segment where modern technology and design are missing.The report presents those methods and approaches that have been used and gives an overview to how the project has been carried out. It describes how the ideas behind the final results have produced and how they have been developed during the project's time. In the report you can also read about the final concept with its choices of construction and materials.The report is completed with a presentation of a final concept and a ground for possible future production..

1 Nästa sida ->